Most Tjekkiet 2014

days of destruction

Nå hvordan gik Most Tjekkiet? – ja det gik sgu desværre ret hårdt ud over udstyret.

  • MCen har nu væltet på begge sider
  • Dragten er ridset og hullet
  • Styrthjelmen er hakket og ridset
  • Motoren har jeg smadret

Days of destruction

 Fredag startede godt, i rød klasse, og jeg kunne følge med fra starten. midt på dagen blev der gjort bekendtskab med at kantstriberne på denne bane er meget glatte. Efter en overhaling nåede jeg lidt længere ud i en kurve og dækket rørte kun lige akkurat ved striben, før cyklen forsvandt med ca. 110 km/t. Nå hurtigt op og skrue, rette lidt ud på MCen, og en øm skulder, og du var klar til at køre igen. Det gik godt nok til at jeg blev kvalificeret til løbet sidst på dagen, men i den sidste ende af feltet – endte vist ca. samme sted efter løbet – med en tid på 1:55 på ny bane var forløbet godt.

Lørdag startede med at Andrè på Fireblade nr. 2, røg rundt med kolbøtte, MCen fløj hen over ham. Heldigvis slap han uden en skramme, men MCen var noget smadret, og nr. 1 kunne ikke køre, så han fik resten af dagen til at gå med at skrue.
Min Skulder gjorde ondt efter gårsdagens styrt, så jeg syntes det var en god ide at indarbejde lidt mere sikkerhed i kørslen. Det gjorde jeg så, og kørte også overvejet og rolig…………….. indtil løbet sidst på dagen.
Startede godt nok sidst i feltet, men når der er løb, så er jeg indrettet sådan, at jeg giver fanden i det hele og satser ekstra. Jeg fik også noget ekstra fart i motorcyklen som forventet, men med det resultat, at min gearing ikke passede så godt på 3 strækninger på banen. Det betød at cyklen ringede ud i omdrejningsbegrænser på disse strækninger.
Havde jeg nu handlet roligt og velovervejet, så havde jeg skiftet gear, men det er ikke nemt at skifte gear, med nedlægning til venstre side. Samtidig ligger jeg ofte side om side med konkurrent hen mod et sving, så gælder det sgu om at komme først.  Så den fik alt hvad den kunne trække i omdrejningsbegrænser, og det var fandme dumt!!!
I fjerde omgang i en lang kurve, med god nedlægning, med 185 km/t, røg motoren. Så det var sgu surt 🙁 – (men jeg kom dog først hen til svinget he he)
Jeg vil tro at stempel har været oppe at knalde imod ventiler, så mit fine dyrebare speciallavede Arman tun er sandsynligvis ødelagt – det gav sgu lidt tømmermænd søndag og ærger mig stadig.

Til foråret skal jeg sandsynligvis starte op på Brno eller Slovakia Ring, så nu har jeg vinteren til at finde ud af, hvad jeg gør med alt det ødelagte materiel, og se om jeg kan skrabe nogle penge sammen.

Jeg sluttede lørdag på Most med en fin tid på lige over 1:52.

En fotograf tog nogle rigtig fine billeder på Most:


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *