Vesterlund Racing

under udvikling mod stjernerne og letpåklædte paraplypiger!!

IMAG0315

OPSTART MED ROADRACING

Min interesse for roadracing startede for nogle år siden, som så mange andre ved et kørekursus
på Padborg Park. Kurset var for begyndere og skulle give mere svingteknik. Selvom jeg har kørt
med stor selvtillid til egen kørestil i mere end 20 år, så er det overraskende hvor meget der endnu
er at lære.
Siden fulgte flere ture på Padborg Park på almindelig gademc, hvor mere fart blev bygget på.

I 2012 besluttede jeg, at det var slut med banekørsel på gademc, for nu skulle det gå stærkere med
evt. styrt til følge.

Derfor blev indkøbt en banejern, Aprilia RSV 1000 fra 2003.

flewerrace

Cyklen som den så ud ved køb. I mangel af mc-løfter i forenden, kan
man bruge en gammel Slots ølkasse 🙂

I GoreTex tøj skulle jeg med det samme en tur til Padborg park, hvor jeg var sikker på, at nu kunne jeg fandme køre stærkt. Ikke langt henne på dagen skred cyklen på forhjul i svinget for enden af langsiden – kørefejl – idiot – den står altså ikke bedre fast fordi det er en racer!! GoreTex tøj ødelagt 🙁

Sommerferie 2013 gik til Tjekkiet, for at få lavet en skræddersyet læderdragt. Når man er 198 cm. høj, er det nødvendigt at gå til skrædderen, og det var billigst i Tjekkiet. Godt familien også ville (skulle) til Tjekkiet.

_______________________________________________________________________________________________________

Specifikationer Aprilia dags dato:

  • Motor med Arman tuningskit, smedede stempler, højere kompression, portet ind og udsugning, 57 mm gasspjæld og komplet akropovic udstødningssystem. Ca. hk omkring 140 på baghjul og et markant bedre træk fra bunden – ca. 25-30 hk øget i mellemområdet fra standard.
  • Strippet for alt overflødig vægt
  • Slipper kobling
  • Øhlins dæmpere
  • Styrdæmper
  • Magnesium følge
  • Semislicks dæk og dækvarmere

_______________________________________________________________________________________________________

Sæson 2013

I sæsonen 2013, blev det til beskedne6 dage på henholdsvis Padborg Park og Anderstorp raceway. Men særligt turen til en større bane som Anderstorp, har givet appetit på, at der i 2014 skal ske endnu mere.

IMAG0311PADBORG PARKeller se i menuen under fanen “Race”

CAM00152ANDERSTORP eller se i menuen under fanen “Race”

Vinter projekt 2013:
Cyklen var købt med standard motor, der har noget mindre heste end den nye cykel anno 2013. Den følger dog overraskende godt med, godt hjulpet af et solidt V2 bundtræk, men ud af langsiden kan den komme til kort. Det skal nævnes at en hurtig cykel ikke er ensbetydende med, at man kører stærkt. Der hvor der kan bygges mest fart er uden tvivl på chaufføren, særligt på det beskedne niveau, man trods alt er på.
Alligevel er det jo altid interessant med noget lækkert legetøj, så derfor er det planlagt, at cyklen skal kunne mere inden start på 2014 sæsonen.
Ud over et ønske om Quick shift, så er gade-MCen i besiddelse af en gennem-tunet motor, der har et væsentligt bedre træk. Så planen er, at denne skal bygges på, og forhåbentligt kan denne give lussinger til nogle af de nyere maskiner.

Efterfølgende (anno 2014) kan jeg dog stadig se, at de nyere maskiner ikke får nogen lussinger op af langsiden, men så må jeg jo bare bremse senere 🙂

_______________________________________________________________________________________________________

Sæson 2014
 

lomme-flewerSLOVAKIA RING 2014 – eller se i menuen under fanen “Race”

knutten1KNUTSTORP I SVERIGE 2014 – eller se i menuen under fanen “Race”

most2MOST I TJEKKIET eller se i menuen under fanen “Race”

 

______________________________________________________________________________________________________

Vinterplaner 2015

Ja lige nu er motoren skilt ad. Cylinder har vist sig at være ok, men topstykke, stempler og ventiler er smadret.
Sagen er den, at det smadrede topstykke er tunet ved portning, og jeg kan ganske enkelt ikke undvære nogle hestekræfter, så jeg vil meget gerne have det tunede lavet, hvis muligt. Efter at have talt med flere, der mente både det ene og det andet, har jeg haft kontakt til et par ældre fyre fra Horsens, der mente at det kan svejses, drejes og sættes sammen igen.
I det jeg har ekstra brugte reservedele liggende til denne motor, så skal det da prøves, og endda til endnu mindre penge end forventet. 🙂

vinter20151vinter2015Ventil skubbet op indsugning


Derudover skal der helt sikkert laves omvendt gearskifte, så det bliver muligt, altid at skifte op i gear, uanset om jeg har lagt mcén helt ned til venstre side (det var bl.a. årsagen til, at motoren røg, idet jeg ikke kunne få foden ind under gearskifteren). Der bliver dermed, lidt at få vinteren til at gå med.

Så alt i alt, så tegner det lige nu, til at den gamle Aprilia, får endnu et år på banen, hvor den stadigt i 2015, får lov til at give baghjul til de andre nyere mcére, med væsentlig flere heste. 🙂 🙂

Nå i skrivende stund er der gået et år siden sidste opdatering. Er der sket noget i 2015??? – ja bestemt – på både godt og ondt.

Vinter 2014/2015:

vinter 20152

Fik lavet stempel og cylinder, så det er bare at gå igang med at samle.

Efteråret 2014, smadrede jeg motoren på Most banen i Tjekkiet.
Grundet lavvande i den økonomiske kasse, var der ikke råd til at købe en ny mc, og for at holde omkostningerne nede, måtte jeg selv igang med at lave motoren. Næsten samlet færdig besindede jeg mig fra mine egne evner og tænkte, at det kunne være godt at få en proff til at samle det.
Karsten fra Midtfyns MC lavede den færdig, og brugte weekendaftner for at få den indstillet – Tak for det!.
Desværre var noget galt med mellemrum mellem ventil og stempel, så den ikke kunne stilles på det optimale pigpiont, til stor frustration – mest for Karsten. Samtidigt skulle den indstilles med motoren siddende i stellet, hvilket gav større frustrationer.
En aften ringede han og råbte i telefonen: “
Jeg brækker mig skråt op i luften!” 😀
Nå men trods dette, fik han lavet den klar, og rullet. P.g.a. det ringe pigpoint, havde Apriliaen tabt 10 hk og har 131 hk på hjulet. Men OK for den gamle cykel.

vinter20153 vinter20154 vinter20155

Indstilling af motor – Fik også monteret omvendt gearskift, med hjælp fra Lomme, og fik monteret quick-shift.

vinter20156 vinter20157

 

Kom også i tanke om, at motorcyklen skulle males og være flot nu. Så malede den (selv i værkstedet) i italienske trigolora farver, der matcher farverne på min dragt WOW!! 🙂

Nå men vigtigst var, at mc var klar til den største race-tur racedage jeg endnu havde været på.

vinter201510

BRNO OG SLOVAKIE RING 2015 eller se i menuen under fanen “Race”

 

______________________________________________________________________________________________________

Sæson 2016

2016 sæsonen starter i april med 3 dage på Brno efterfulgt af 4 dage på Slovakie Ring.

Glæder mig til sæson 2016 🙂

 ______________________________________________________________________________________________________

Lidt appetetvækkere:

At man er nybegynder i roadracing, skal jo ikke stoppe en fra at drømme om legendariske løb og store roadracing legender, når man sidder i sit eget (nok knap så vilde tempo), og drømmer i hjelmen. Her er nogle dejlige klip som appetitvækker for sporten, med forhåbning om, at du måske også en dag prøver det.

TT Isle of man
http://www.youtube.com/watch?v=aXR8Df_Bml0
http://www.youtube.com/watch?v=iRWp9rhfS_0
http://www.youtube.com/watch?v=D09yD0MN4Vg

Marc marquez, Jorge Lorenzo og Valentino Rossi
http://www.youtube.com/watch?v=O_ARq1Zdu9w

Rossi vs Stone
http://www.youtube.com/watch?feature=player detailpage&v=JY9mrKR5SkA

 

Copyright @ All Rights Reserved Diego MC – Metal Riders 2014